Thursday, December 13, 2012

Hari Pertama

Assalamualaikum !!!


Hye Korang. =)
Hari ni hari pertama berkerja. Tepat 8.30 aku sampai kat SMO. Hari ni aku tak tahu la kenapa yang jadi pemalu sangat. Nak bekerja pun segan. Tapi alhamdulillah kat tempat kerja aku diterima oleh semua. Kat sini aku dapat kenal Kak Ya, Kak Ma, Kak Siti, Abe Ja dan Man. Kat sana semuanya OK. Mula-mula kena kemaskan kedai sebab kat sana tak pakai cleaner. Kena lah jadi mak cik cleaner jap.hehe. Lepas tu ada briefing, briefing ni staft akan bagitahu tentang barang dan harga barang yang baru. Lepas tu Penyelia akan bagitahu dan pesan suruh bekerja dengan baik. Lepas tu bermulalah berkerja..Kedai pun bukak. Semua buat kerja masing-masing. Ada yang jadi cashier and ada yang kemas-kemas barang. Hari ni aku just kenal-kenal barang je.Pastu kemas-kemas sikit sebab penyelia cakap dia tak suka barang bersepah. Tepat pukul 1. Staft shif petang masuk bekerja. Masa tu aku dapat kenal dengan Kak Ida, Kak Su, Kak Fara, Samsul, Shahir dan Amir. Semua sporting. Jadi semakin suka aku kerja kat sana.hehe. Masa kerja dapat kenal dengan semua staft. Dapat tahu macam-macam ragam customer, dapat tahu pasal semua dunia SMO ni..hehe. Tapi tak boleh banyak berbual, sebab CCTV merata tempat. tak boleh banyak mai-main. Nanti bos nampak. =(. Tapi hari itu aku memang keletihan sangat. Aku asyik berdiri dan jalan-jalan kemas barang. Tak duduk sangat, tak tahu nak buat apa. Jadi boring jap..huhu. Memang letih giller. Tepat jam 5.30 tepat aku pergi punch card and lepas tu cepat-cepat balik rumah oleh sebab ku keletihan sangat. Sampai rumah terus tidur. Bangun2 pukul 8. Nasib baik sempat nak solat..hehe. Tapi dalam keletihan aku senang berkerja disana. Ku tak sabar menunggu hari esk. ^_^

Ok la...samapi disini sahaja entry hari ini. Nak rehat-rehat dulu. Esok hari kedua berkerja.. Sampai jumpa lagi. Selamat Malam. ^_^

Assalamualaikum...


♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Nuril ! Like Kalau Suka ! ♥

0 comments:

Post a Comment